Enthousiaste ondernemers met de ambitie om de wereld waarin ze acteren te veranderen en te verbeteren. Zo zien we het graag! En daar hoort MijnPakketDienst zeker bij. Maar wat wij ook regelmatig zien bij dit soort gedreven ondernemers en ondernemingen, is dat de uitstraling en het imago naar buiten toe niet (meer) passen bij de daadwerkelijke kwaliteit die de onderneming biedt. Dit was bij MijnPakketDienst ook het geval.
De totale huisstijl was een goedbedoelde verzameling visuele uitingen, opgespaard door de jaren heen. Tijd voor een grote opfrisbeurt. Eentje die past bij de hoge kwaliteit van dienstverlening waar MijnPakketDienst al jaren bewezen trouw aan is. Rebranding volgens Naem.
Na de uitgebreide briefing en de vaststelling van alle te nemen stappen in dit rebrandingtraject, was het oude logo het eerste item dat we hebben aangepakt. Het beeldmerk is een ‘sticker’ geworden van de lettercombinatie MPD. Waarbij de samengesmolten -P en -D het logistieke dienstentraject van MijnPakketDienst uitbeelden. De bedrijfsnaam die eronder als woordmerk is ontworpen, heeft vanaf nu ook de URL .nl in zich. Het URL (voorheen mpdienst.nl) is mijnpakketdienst.nl geworden en deze is zó sterk dat we de keuze hebben gemaakt deze vanaf nu als vast onderdeel van het beeldmerk te communiceren.
Tevens hebben we dit totaalbeeld officieel als merk geregistreerd in de Benelux.
Na de vaststelling van het logo hebben we de huisstijl van MijnPakketDienst ontworpen. We hebben de tijdloze en frisse stijl van het beeldmerk in alle items van het corporate design doorgetrokken. Éénheid.
De huisstijl bestond uit het ontwerpen van:
- Visitekaartjes
- Briefpapier
- Enveloppen
- Digitale facturen
- Vlaggen en banners
- Bedrijfskleding
- Auto- en busbestickering
De oude website was verouderd en niet responsive. Dat betekend dat je de site niet of slecht kunt bekijken op mobile devices. Het surfgedrag van mensen is ingrijpend veranderd: de meeste websites worden bezocht met mobiele telefoons of tablets. Een paar jaar geleden was dat totaal niet het geval. De website moest dus aangepast worden aan het consumptiegedrag van de bezoekers. Om de kosten in de hand te houden voor de opdrachtgever, hebben we de content van de oude website vrijwel één op één gebruikt in de nieuwe website. Wél hebben we het webdesign zelf compleet aangepakt en verbeterd.
De nieuwe website is responsive en door de opdrachtgever eenvoudig te onderhouden. Kijk op MijnPakketDienst voor het resultaat.
Een rebranding vraagt om een feestje. Gelukkig was Sinterklaas bijna in het land, dus werden we geïnspireerd door het jaarlijks terugkerende Zwarte Pieten vraagstuk. Zonder hierin een standpunt in te nemen, hebben we MijnPakketDienst hieraan weten te koppelen: Sinterklaas zit lekker met de voetjes op de open haard naar zijn paard te kijken, genietend van een glaasje wijn. Hij laat zijn pakketjes voortaan bezorgen door MijnPakketDienst. Dit thema hebben we doorvertaald naar de kerstkaart en de handout: Altijd de beentjes op tafel, zonder zorgen: ‘Bezorgen doen wij wel’.
Zie onderaan deze pagina het resultaat. Deze advertentie heeft paginagroot vóór 5 december in de krant gestaan tijdens de kick off van de rebranding..