Conneqt vroeg Naem een merknaam te ontwikkelen voor een nieuwe hypotheekvorm. Deze hypotheek valt volledig onder de NHG (Nationale Hypotheek Garantie).

Nadat we elkaar in een eerste ontmoeting uitgebreid gesproken hebben, wisten we zeker dat we als bedrijven bij elkaar pasten en elkaar begrepen. Hierop volgde de uitgebreide briefing voor de ontwikkeling van de merknaam. Het merk moest in ieder geval aan de volgende uitgangspunten voldoen:

Geloofwaardigheid

Omdat het merk direct gaat concurreren met de bekendste aanbieders en zelf een toppositie binnen het werkveld ambieert, moet de naam GEEN woordpuzzeltje of ander hip inelkaargeflanst woordje zijn. Het merk moet direct zijn mannetje kunnen staan en duidelijk communiceren.

Nuchterheid

Voor de stakeholders en de doelgroep van deze hypotheekvorm, is het belangrijk dat er nuchter en duidelijk gecommuniceerd wordt. Dus GEEN Latijnse verbasteringen of puur op klank gebaseerde fantasienamen. Maar beschrijvend en klip en klaar vertellen van wat je doet.

Eenvoud (down to earth)

Het aanbieden en afsluiten van deze hypotheek is eenvoudig. Zowel voor de hypotheekadviseur als voor zijn cliënten. Deze eenvoud moet ook in de het merk en de merknaam huizen. Geen ellenlange inschrijfprocedures, maar gewoon de beste hypotheek, makkelijk en voor een ieder beschikbaar.

Scherp geprijsd

De nieuwe hypotheek zal direct gaan concurreren met de meest scherpe rentetarieven. Ook deze uitstraling is gewenst in het nieuwe merk. Maar zonder dat het nieuwe merk een platte discountuitstraling heeft. Gewoon de voordeligste hypotheek in Nederland onder de NHG grens.

Vriendelijk/Menselijk

Deze hypotheek is speciaal voor bijvoorbeeld de verpleegster, de lerares, de politieman met zijn gezin, et cetera. Dus gaat deze hypotheek laagdrempelig, transparant en vriendelijk communiceren zonder enige vorm van arrogantie. Ook hier moet het nieuwe merk aan voldoen.

Als merk® te registreren

De nieuwe naam moet als merk geregistreerd kunnen worden om inbreuk en copycats te kunnen afweren en aan te kunnen pakken. Het beschermen van dit intellectueel eigendom is van vitaal belang om het bestaansrecht en de groei van dit nieuwe merk te kunnen borgen.

Domeinnaam moet vrij zijn

De sterke wens is dat ook het URL beschikbaar is voor het nieuwe merk, zonder toevoegingen of koppelstreepjes. Ook al is dit in deze tijd een behoorlijk moeilijke, zo niet onmogelijke opgave, heeft Naem hierin deze uitdaging toch met beide handen aangenomen.

…and the winner is:

Naem –> 350+ merknamen ontworpen –> Shortlist van 30 namen uitgefilterd –> juridisch en taalkundig naam- en merkonderzoek –> Presentatie van 12 sterke, onderscheidende namen –> Opdrachtgever kiest blij en trots:

SONY DSC

Wij willen het team van Conneqt feliciteren met de succesvolle lancering van HollandWoont®!
Wij zijn ervan overtuigd dat deze sterke en duidelijke merknaam er mede voor zorgt dat HollandWoont haar propositie waarmaakt binnen de Nederlandse hypotheekmarkt.
En hier zijn we zelf ook stiekem erg trots op.

NB: lees HIER hoe de consumentenbond HollandWoont ontvangen heeft!

Leave a Reply