Onderzoek en registratie. De harde kant van Naem. U wilt uw naam en/of beeldmerk juridisch beschermen tegen misbruik en bewaken tegen kopieergedrag. Bij internationale ambities wilt U weten of uw naam geen rare dingen betekent in een andere taal of cultuur. Grondig onderzoek behoedt U voor een kostbaar en vervelend namendrama.
Het kan ook zijn dat U juist wil weten waar uw kansen liggen in andere taalgebieden of (sub)culturen. Of dat U uw totale merkidentiteit wil testen onder uw doelgroep, voordat U overgaat tot de lancering van uw nieuwe merk. Voor iedere specifieke vraag heeft Naem een praktische oplossing.
“Succesvolle creaties here to stay, bestaan uit lef, creativiteit, onderzoek, borgen en bewaken. ”
Juridisch
Ons gedegen juridische merkonderzoek in alle beschikbare nationale en internationale merkendatabases en KvK registers voorkomt kostbare fouten ten aanzien van de definitieve naamkeuze. De namen die Naem oplevert aan haar opdrachtgevers worden standaard onderworpen aan wereldwijd identiek merknaamonderzoek. Géén half werk.
Digitaal
Onderzoek en registratie van internetdomeinen, social media en overige gewenste digitale uitingen. Naem heeft veel ervaring in kostenbeperkende acties binnen overnames van bestaande of ten onrechte bezette domeinnamen. En wij geven niet op.
Taalkundig
(Internationaal) linguïstisch onderzoek. Om Fiat Croma effecten te voorkomen. Om klanken te testen. Om strategie doelstellingen te borgen. Naem heeft samen met het EBC Taleninstituut haar eigen onderzoeksmethodiek ontwikkelt en werkt met taalkundigen en native speakers in vrijwel elk land en taalgebied ter wereld. Uniek in Nederland.
Cultureel
Onderzoek naar de spelregels van het culturele landschap waar het merk actief wordt. Omdat bijvoorbeeld de kleur rood iets totaal anders betekent in China dan in Nederland. Want iedere cultuur heeft haar eigen roots en gebruiken. Ook subculturen zoals bijvoorbeeld de jongerencultuur of religieuze cultuur. Overwinnen door je aan te passen.
Merk- en markt
Speciaal voor opdrachtgevers die totaal op zeker willen spelen, kunnen wij enquêtes, testpanels en interviews realiseren. Custom made en specifiek marktonderzoek.
Om namen en visuele uitingen te testen in de markt en te spiegelen aan de doelgroep. Volledig beslagen ten ijs komen noemen we dat.
Juridische merkregistratie
Naem registreert namen en logo’s wereldwijd als intellectueel eigendom van haar opdrachtgevers(!). Stoute copycats en gelijkende merkuitingen kunnen zo eenvoudig aangepakt worden. En het merk wordt zo ook waardevol en in de toekomst verkoopbaar. Want ook de toekomst van je merk moet je borgen.