Naem staat voor Creativiteit, Lef en jarenlange Ervaring in naamcreatie, onderzoek en borging.
Wat het ook is, als het een naamgevingsprobleem is, kennen wij de oplossing. Om een sterke merknaam, bedrijfsnaam of productnaam na de ontwikkeling ervan succesvol te lanceren, heb je niet alleen met de naam zélf te maken: Hoe ga je bijvoorbeeld om met je digitale communicatie? Wat is de beste websitetechnologie voor specifiek jouw dienst, merk of product? En hoe ga je om met bijvoorbeeld je merkdesign op social media of de vindbaarheid van je naam op andere kanalen?
Naamcreatie is een specialistisch vak. Ons vak. Het mooiste moment van ons vak is, wanneer het nieuwe merk gelanceerd wordt en daadwerkelijk de markt opgaat. En dat we onze ontwerpen uiteindelijk in allerlei media tegenkomen.
Onze nieuwste lancering is die van het nieuwe hypotheeklabel van Conneqt: HollandWoont®.
Conneqt vroeg Naem een merknaam te ontwikkelen voor een nieuwe hypotheekvorm.
Deze hypotheek valt volledig onder de NHG (Nationale Hypotheek Garantie).
Read More
Naamcreatiebureau Naem wenst alle ondernemers, ondernemingen en organisaties sterkte en succes toe in deze moeilijke, onzekere tijd. Het vergt veel creativiteit om met de nieuwe opgelegde regels om te
gaan. Ook voor ons. Maar we laten ons niet uit het veld slaan, toch?
Read More
Naamgeving gaat soms goed fout.
Toegegeven, een beetje flauw maar wél echte voorbeelden uit de praktijk:
Naamcreatie en merkdesign juridisch: Elk bedrijf of persoon met een nieuw (beeld)merk stelt zich wel eens de vraag: hoe moet ik mijn merk precies deponeren? Wanneer dien je een woordmerk in en wanneer een beeldmerk (logo)? Dit is een strategische vraag waarbij goed samenspel met de merkenjurist het beste resultaat geeft. Want het antwoord verschilt per geval . Read More
Merknaam bedenken: Trump of Drumpf?
Een goede vraag volgens ons. Naast betekenis of directe associatie, heeft de keuze van een merknaam zeker ook te maken met de indirecte associatie; de klank (fonetiek) en het ritme van het woord zelf. Read More