Sommige merken richten zich vooral op de early adopters.
Vanuit deze benadering duurt het vaak een tijd voordat een product of dienst gemeengoed wordt onder alle leeftijds -en acceptatiegroepen.
Hier is naming, branding en positionering dan ook totaal op aangepast.
Apple heeft zich nooit zoveel aangetrokken van gevestigde orde en traditionele lanceringstrajecten. Ook dit is branding.
Apple overtuigd door de kwaliteit en uitstraling van hun productrange.
Apple verkoopt dan ook niet alleen producten, maar zéker ook imago.
Met de lancering van de iPad is dit geen ander verhaal.
Naast het gebruiksgemak is het een geweldig stukje speelgoed en wil je er graag mee gespot worden.
Toch is het mooi om te zien dat de iPad het óók al snel zal gaan winnen bij de senioren.
Het volgende filmpje van de Consumentenbond bewijst dit:
NB: Vergeet je ouders en opa & oma niet in December.
Waarschijnlijk noemen ze het een AaiPet ; en ze hebben nog gelijk ook…
De AaiPet wordt in omzet het best verkochte Kerst -en Sint Nicolaascadeau van 2010!
He Chris,
Hele goeie blog zeg. Filmpje AAIPET is subliem.
“De AaiPet wordt in omzet het best verkochte Kerst -en Sint Nicolaascadeau van 2010!”
Dat heb je goed gezien! Zeker vanwege de lage prijs! Kijk maar op http://aaipet.org
Haha! Deze AaiPet krijgt het hele team van mij kado, Henk!
Prachtig! Erg leuk gedaan!
Gr. Roy